Archery? - Page 3
 
 

       The Horse Forum > Life Beyond Horses > Hobbies

Archery?

This is a discussion on Archery? within the Hobbies forums, part of the Life Beyond Horses category

    Like Tree20Likes

     
    LinkBack Thread Tools
        04-25-2012, 04:41 PM
      #21
    Green Broke
    VT you are far from old, or old school.. I'm 23...I think over a long time the fletching wears out anyway, I just make sure to take care of my stuff and when it needs to be replaced, replace it.
         
    Sponsored Links
    Advertisement
     
        04-25-2012, 04:53 PM
      #22
    Started
    Quote:
    Originally Posted by DrumRunner    
    VT you are far from old, or old school.. I'm 23...I think over a long time the fletching wears out anyway, I just make sure to take care of my stuff and when it needs to be replaced, replace it.
    Ha ha no, im old school cause I shoot recuve and that doesnt have stabilizers and arrow rests on it and you normally don't use carbon arrows. So im pretty basic on that. Yeah over time it will normally wear out but I heard the Biscuits go and make the fletching wrinkled quickly cause of the rest's bristles.
         
        04-25-2012, 05:03 PM
      #23
    Weanling
    Quote:
    Originally Posted by VT Trail Trotters    
    Ha ha no, im old school cause I shoot recuve and that doesnt have stabilizers and arrow rests on it and you normally don't use carbon arrows. So im pretty basic on that. Yeah over time it will normally wear out but I heard the Biscuits go and make the fletching wrinkled quickly cause of the rest's bristles.
    I have never had a problem with that happening. Im shooting full metal jackets, with plastic blazer veins, out of my 65# compound.
         
        04-25-2012, 05:06 PM
      #24
    Started
    Quote:
    Originally Posted by cowboy bowhunter    
    I have never had a problem with that happening. Im shooting full metal jackets, with plastic blazer veins, out of my 65# compound.
    Cowboy here knows that im talking about, I did with some rest I was using and to fix it I run the fletching over a lighter quickly till they straitened back out, works great but still eventually you gotta replace them.
         
        04-25-2012, 05:07 PM
      #25
    Started
    Quote:
    Originally Posted by VT Trail Trotters    
    Cowboy here knows that im talking about, I did with some rest I was using and to fix it I run the fletching over a lighter quickly till they straitened back out, works great but still eventually you gotta replace them.
    Take a pic!!
    Posted via Mobile Device
         
        04-25-2012, 05:11 PM
      #26
    Started
    Of the fletching or me doing the lighter thing?
         
        04-26-2012, 02:29 AM
      #27
    Foal
    I am the worst shot with a bow that I've ever seen lol. I got one back in high school cause I wanted to bow hunt. It was a disaster. I have fun hangin out watchin people shoot tho
         
        04-26-2012, 02:32 AM
      #28
    Started
    Quote:
    Originally Posted by ls6firebird    
    i am the worst shot with a bow that I've ever seen lol. I got one back in high school cause I wanted to bow hunt. It was a disaster. I have fun hangin out watchin people shoot tho
    Firebird, you seem like the one who would be great at it, you're good at working cars though, look at your T/A! But that's ok you're not good at it, im not athletic and I literally can't run cause of my knee.
         
        04-26-2012, 02:37 AM
      #29
    Foal
    Quote:
    Originally Posted by VT Trail Trotters    
    Firebird, you seem like the one who would be great at it, you're good at working cars though, look at your T/A! But that's ok you're not good at it, im not athletic and I literally can't run cause of my knee.
    haha i'm better off sticking to guns. Its weird cause im usually pretty good with just about anything outdoor/hunting related. I grew up with a few of the guys with heartland bowhunter. Those guys are top notch with a bow and even they couldnt teach me lol. I think the only time I hit a target, the arrow bounced off the ground first. I asked them if I could be proud of that lol. But they said no.

    Theyre so good tho, its fun to just hang out and watch
         
        04-26-2012, 02:51 AM
      #30
    Started
    Why did you tell me you shoot guns!?!? Awesome! But yeah archery isnt for everyone and it takes practice to get really good. It can be fun to people just shoot.
         

    Thread Tools



    All times are GMT -4. The time now is 10:16 PM.


    Powered by vBulletin® Version 3.8.5
    Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
    Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0