Reining stallion
 
 

       The Horse Forum > Horse Breeds, Breeding, and Genetics > Horse Breeding

Reining stallion

This is a discussion on Reining stallion within the Horse Breeding forums, part of the Horse Breeds, Breeding, and Genetics category
  • Reining horse breeding
  • The conquistadors aren't doing that well in the reining

Like Tree25Likes

 
LinkBack Thread Tools
    09-15-2013, 07:27 PM
  #1
Yearling
Reining stallion

Hey guys! I'm going to breed Josie next year and have begun to look at some stallions around. I saw this guy today and wondered what y'all think. He doesn't have the earnings I'm looking for but something about him I like, probably all the hair, lol!!

Http://www.silverspursequine.com/FinestChinaRose.php
Posted via Mobile Device
     
Sponsored Links
Advertisement
 
    09-15-2013, 07:44 PM
  #2
Showing
I'll post the link so it will be easier for other folks to get to his site.
FINEST CHINA ROSE

He's not bad, but the way he travels is really really downhill. I've ridden horses that lope like him and it feels like you're sliding down a hill into a hole. Whether it's because of his training and he's really not collected at all or whether it's because he's built really downhill and can't collect worth a darn, I don't know because they don't have any decent confo pictures of him (which, BTW, is a huge pet peeve of mine ).

Just my own opinion though? I wouldn't breed a mare to him. There's something about him that I really don't like.
dbarabians and greentree like this.
     
    09-15-2013, 07:50 PM
  #3
Started
I like him in all, but there's something about his legs that I don't like. It'd be nice if they had a decent conformation picture.
     
    09-15-2013, 07:53 PM
  #4
Yearling
Yeah, I liked his pedigree and his hair, lol. There are absolutely no confirmation pics of him or a couple other stallions on that site. I was looking at his price tag too, that's a super cheap breeding for the bloodlines. My mare is downhill a bit so definitely want a stallion that will improve on that. His hindquarters didn't look that awesome either and I want to improve on that as well! Thanks for the advice ;)
Posted via Mobile Device
     
    09-15-2013, 07:55 PM
  #5
Yearling
Lol I originally went to look at Big Chex to Cash on that sight, what do y'all think of him?

BIG CHEX TO CASH

I'm on my phone, so that may be why the links aren't working.
Posted via Mobile Device
smrobs likes this.
     
    09-15-2013, 08:04 PM
  #6
Trained
I'm with MLP. Something about his front legs has me cringing. I really hope it's just an odd pic.
Posted via Mobile Device
     
    09-15-2013, 08:25 PM
  #7
Trained
I absolutely LOVE Big Chex To Cash. I was looking at him to cross to my mare for a nice barrel horse. He's a sexy horse. LoL.

Spooks Gotta Gun is a nice boy too. They come with a hefty price tag, but I really like these two.

Supposedly if you purchased a breeding to one of the "Magnificant 8" stallions, you'll get a breeding to one of their 4 "lower" quality stallions for free.

I really like Conquistador Whiz too. His facial structure is just gorgeous. So refined for a QH. And those eyes! *drool*
smrobs likes this.
     
    09-15-2013, 08:26 PM
  #8
Trained
Quote:
Originally Posted by MyLittlePonies    
I like him in all, but there's something about his legs that I don't like. It'd be nice if they had a decent conformation picture.
He looks potentially pigeon toed, or over at the knee. Or both.

And he is SUPER downhill. You can tell in his way of moving. Like smrobs said.
     
    09-15-2013, 08:31 PM
  #9
Trained
I've seen Finest China Rose around...One of the perks of my new job...Close enough to see but not touch, dangit. Lol

He's a nice horse imo. I didn't notice anything about his legs when I saw him. Of course, I wasn't there doing a full on examination.

Big Chex to Cash is a nice horse too. I think really, either of those studs would do a foal justice. Both have incredible talent and heart, are bred well, with good ability and confo.
     
    09-15-2013, 08:46 PM
  #10
Yearling
Yeah, I just emailed about Big Chex To Cash, so we will see what they say! I've loved him ever since they released a bryer model of him a few years ago lol. Gorgeous! I like conquistador whiz as well and hell be on the table! It says in the website that I'd get the free breeding and could sell it, which is what I'd do to help with the big breeding. There is also something about the breeding groups on there I may try to advertise for, idk!
Posted via Mobile Device
     

Thread Tools

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Your favorite reining/cutting/working stallion! QHDragon Horse Breeding 24 06-08-2012 09:20 AM
Reining Stallion Advice? TexasJazz Horse Breeding 15 01-03-2012 04:38 PM
Loveable Nic - reining stallion to song edge of glory! Nahvar4ever Horse Videos 11 08-18-2011 09:09 AM
Guess the reining stallion game Waybueno Reining 87 12-29-2010 05:19 PM
Reining people (esp reining trainers).... CloudsMystique Western Riding 7 09-28-2009 02:04 PM



All times are GMT -4. The time now is 09:02 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0