critique my posture please
   

       The Horse Forum > Riding Horses > Horse Riding Critique

critique my posture please

This is a discussion on critique my posture please within the Horse Riding Critique forums, part of the Riding Horses category

     
    LinkBack Thread Tools
        07-30-2010, 02:55 PM
      #1
    Weanling
    Question critique my posture please

    This picture is from horse camp
    Please ignor the halter and lead rope the instructor made our horses wear those I don't really need one so wacha think?
         
    Sponsored Links
    Advertisement
     
        07-30-2010, 03:12 PM
      #2
    Showing
    You have a bit of a chair seat, which is caused mostly by too short of stirrups. Your arms look a bit off, but that could be the way you're holding the reins. I always use split reins and hold them in one hand, but if that's the way the camp told you to, that's fine by me :). Your shoulders look good, just remember to think "tall" instead of telling yourself to sit up straight. Research has shown it created a more positive change. It's hard to critique from just one picture, though.

    I have to wonder, though, why the horse has an english bridle? And a full cheek snaffle, which I've never seen used in Western riding. Hmm
         
        07-30-2010, 03:26 PM
      #3
    Weanling
    Quote:
    Originally Posted by equiniphile    
    And a full cheek snaffle, which I've never seen used in Western riding. Hmm
    This is not as unusual as you think. I have known many trainers who have used them on younger horses starting out their training because they are gentler than the probably what you have seen more o-ring. They apply the correct amount of pressure yet are gentle enough for unskilled hands.
         
        07-30-2010, 03:29 PM
      #4
    Started
    If you're not showing or anything there is no reason to stick to one "type" of tack.

    I have horses that are ridden in an english saddle and western bit/bridle.
    Just use whatever works.
         
        08-01-2010, 12:38 PM
      #5
    Weanling
    Ya that's exactly it im an english rider in a westeren saddle so ya my instructor dosen't care lol and ya im riding english style sorta xD srry
         
        08-01-2010, 02:10 PM
      #6
    Yearling
    For all we know, she's an english rider who chose to do western at horse camp. My friend and I went to 4-H horse camp this year, and while I'm an english rider and she's western, she did english for camp. Or her horse is just most comfortable in that bridle.
    Cute horse by the way!
         
        08-01-2010, 06:09 PM
      #7
    Weanling
    Thx lol I think she's pretty to ya I had no choice they made me ride western and wats a chair seat i've never heard of it o-o
         
        08-05-2010, 11:41 PM
      #8
    Foal
    Posture is great, Love the way you have your back straight and you're looking where you're going. I'd lower the stirrups a tad and just relax your lower body. (if you have any interest in continuing western) :) you look english in a western saddle, which is not a bad thing. Lol. I just could have picked you out in a crowd. You're ahead tho, you started out English. I started western and I can NOT keep my shoulders back to save my life. Lol. Love your horse, and love your posture! Keep up the great work.
         
        08-06-2010, 10:20 AM
      #9
    Foal
    A chair seat mean it looks like you're sitting in a chair with your legs and feet out in front of you rather than in the correct shoulder/hip/heel alignment. Your posture is fine, but you need to scoot your but forward, let your leg drop out of the hip socket and work on keeping that shoulder/hip/heel alignment. If your horse were to disappear out from under you right now, you'd end up on your arse... but when the leg is correct, if the horse were do disappear you'd end up standing on your feet.
         
        08-12-2010, 03:12 AM
      #10
    Weanling
    Thanks that helps alot! Lol I am an english rider don't think i'll change to western anytime soon lol so shorten the stirups xD well guess my instructer was right she told me to but I thought I was fine I guess i'll listen better next time!!!
         

    Thread Tools

    Similar Threads
    Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
    Western Riding critique and confo critique on Romeo Pidge Horse Riding Critique 19 10-09-2012 02:21 AM
    Proper Bareback Posture Tyler Horse Riding 15 04-03-2010 06:20 PM



    All times are GMT -4. The time now is 05:37 PM.


    Powered by vBulletin® Version 3.8.5
    Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
    Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0