Tolken - My new baby!
 
 

       The Horse Forum > Life Beyond Horses > Other Pets

Tolken - My new baby!

This is a discussion on Tolken - My new baby! within the Other Pets forums, part of the Life Beyond Horses category

     
    LinkBack Thread Tools
        11-30-2009, 11:10 PM
      #1
    Yearling
    Tolken - My new baby!

    So this is my new little Tolken. I went and checked out both babies. The female was ultra bitey and seemed very upset with my holding her. The male was much easier to handle is really seems to enjoy being around me. He's a bit nippy but I think he's also going through his "puppy" stage so hopefully with a bit of handling and discipline he will cut that part out. He's already improving! =D

    I THINK he's trying to talk already too! At 8 weeks! He does his chirps and squawks but every once in a while he kinda starts this whispery raspy sound like he's trying to sound out a word but hasn't gotten it yet. He did it while I had him over at my step-mom's and she's 100% certain he's trying to speak. How cool is that? =D

    So, after picking him up around 7ish I got to my step-moms house just after 8pm. We clipped his wings and nails and worked on "step up" a bit. He's actually catching on very quickly already! I really think he's going to be a quick learner =D

    Another cool thing, my step-mom GAVE me her extra cage! Yay! That saves me money and time trying to hunt one down. Personally I think its plenty large enough for the little guy.

    So, I loaded up the cage and made it home around 9:30ish. Poor little Tolken. I don't think he's ever been up this late. Lol he fell asleep on the ride home.

    He's fallen off of the bars on his cage a few times. Is that just a normal clutzy baby?

    Anyway, her is Tolken and his awesome new cage!





    Tired baby





    His old cage for size comparison!
    Attached Images
    File Type: jpg GCC1.jpg (54.0 KB, 91 views)
         
    Sponsored Links
    Advertisement
     
        11-30-2009, 11:17 PM
      #2
    Trained
    He is adorable!
         
        11-30-2009, 11:41 PM
      #3
    Weanling
    Congrats on youe new fid. :)

    Depending on how young he is, yes it is normal for him to be a bit clutzy. You might want to move his perches closer to the bottom for a little bit until his perching improves some.
         
        11-30-2009, 11:46 PM
      #4
    Yearling
    Hes 8 weeks. =/ Yeah i'll have to do it tomorrow. I'll move his happy hut to the bottom as well so he can snuggle into it at night.

    Argh I'm finding it very difficult to do things in my room (such as feed my cat) without getting a squeek out of him. =/ he's supposed to be sleeping!
         
        12-01-2009, 12:21 AM
      #5
    Weanling
    Aw, don't worry, he'll settle in to your routine soon. He's sooooo cute btw.

    And boy to GCC's love those happy huts! I had to finally go replace Tatu's yesterday because after two years he was starting to pull the fibres out on the inside. It's so adorable when they use it...although my bird is a ****** and I still catch him sleeping whilst doing the splits on the inside of his tent, head jammed up in the top. Lol
         
        12-01-2009, 01:32 AM
      #6
    Foal
    Adorable! How big do they grow?
         
        12-01-2009, 02:50 AM
      #7
    Yearling
    Aww, he's so cute!
    What breed is he?
         
        12-01-2009, 06:37 AM
      #8
    Yearling
    Hes a greencheek conure and that's basically as big as he's gana get.
         
        12-01-2009, 08:13 AM
      #9
    Yearling
    Aww. He's cute (:
    I have conures, too! Three of them; two Nanday, one Sun.
    The youngest one we had was 11 weeks and he was still clumsy too, but the grow out of before you know it! I will have to upload some pictures later.
         
        12-01-2009, 11:20 AM
      #10
    Yearling
    Haha that would be cool =D. Yeah he seems to really love attention! He follows me around in his cage when i'm walking around the room. When I came home from classes today he hopped right down and ran for his cage door to meet me.

    He's really getting good with stepping up in such a short amount of time! =D

    Right now he's munching on my hair =/ not so sure how healthy that is for him lol.
         
    Dog Forums

    Thread Tools

    Similar Threads
    Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
    My baby is one! spotsmom Draft Horses 8 05-04-2009 05:02 PM
    so what do ya think of my baby? luvsmygirls Horse Riding Critique 4 04-28-2009 07:38 PM
    I'm such a baby Tayz Horse Riding 17 03-21-2009 11:22 PM
    My new baby! whinruss Horse Breeding 22 07-13-2008 06:47 PM
    We're having a baby! whinruss Horse Breeding 6 10-04-2007 12:37 AM



    All times are GMT -4. The time now is 05:41 PM.


    Powered by vBulletin® Version 3.8.5
    Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
    Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0