The Horse Forum

The Horse Forum (/)
-   Horse Colors and Genetics (http://www.horseforum.com/horse-colors-genetics/)
-   -   What type of marking does my new mare have? (http://www.horseforum.com/horse-colors-genetics/what-type-marking-does-my-new-146495/)

RiverBelle 12-12-2012 09:14 PM

What type of marking does my new mare have?
 
2 Attachment(s)
I bought this mare a while back as a set of four (her, a mare pony, a Arabian gelding and a QH mare). I am wanting to sell her, since I only have enough money to feed two of them, and I was wanting to know what her coloring was to tell potential buyers. Any extra info would be helpful. Oh, and she is a grade saddle mare. She could stand to gain a good 100 pounds or more, and I understand that, so no mean talk. thanks! :-)Attachment 121607

Attachment 121609

SunnyDraco 12-13-2012 04:05 AM

She is a chestnut pinto, white markings are probably caused by frame, tobiano, splash and possibly sabino. She does put her spots in interesting patterns lol

Chiilaa 12-13-2012 04:43 AM

Quote:

Originally Posted by SunnyDraco (Post 1797272)
She is a chestnut pinto, white markings are probably caused by frame, tobiano, splash and possibly sabino. She does put her spots in interesting patterns lol

I would say she is brown based rather than chestnut to be honest.

SunnyDraco 12-13-2012 10:29 AM

Quote:

Originally Posted by Chiilaa (Post 1797283)
I would say she is brown based rather than chestnut to be honest.

Forelock looks very chestnut to me, not black or sun bleached. More pictures in better lighting may help though. :wink:

Chiilaa 12-13-2012 10:41 AM

Quote:

Originally Posted by SunnyDraco (Post 1797461)
Forelock looks very chestnut to me, not black or sun bleached. More pictures in better lighting may help though. :wink:

You could be right. I don't want to be definite either way lol.

RiverBelle 12-13-2012 02:00 PM

2 Attachment(s)
Here are a couple more pictures if this helps. Thanks for all the good replies!!Attachment 121691

Attachment 121692

She has such a pretty face! :)

FaydesMom 12-13-2012 06:24 PM

What a cutie! I would go with chestnut with flaxen mane and tail. And if you live anywhere near western kentucky, I would like to talk to you about her if you are looking to sell. :-)

RiverBelle 12-13-2012 06:43 PM

Quote:

Originally Posted by FaydesMom (Post 1798106)
What a cutie! I would go with chestnut with flaxen mane and tail. And if you live anywhere near western kentucky, I would like to talk to you about her if you are looking to sell. :-)

Located in south central kentucky actually. :) And yes, she is for sale. Looking for her new forever home!

FaydesMom 12-13-2012 07:37 PM

Quote:

Originally Posted by RiverBelle (Post 1798118)
Located in south central kentucky actually. :) And yes, she is for sale. Looking for her new forever home!

Hmmm, Standing beside that hay bale, I'm guessing she's about 14.2 - 15 hands? How old? Is she broke? or if not, is she at least sound to break? What are you asking for her?

Oh yeah, and do you ever come over towards Paducah? because I would have to have her hauled. My 2nd hand trailer just finally arrived, but it's in way worse condition than when I saw it 4 years ago...it's not even usable for goats right now! :-(

LOL, she really is cute isn't she!? My hubby would kill me...and then go feed her peppermints! He's such an enabler! :rofl::rofl:

RiverBelle 12-13-2012 09:55 PM

Quote:

Originally Posted by FaydesMom (Post 1798202)
Hmmm, Standing beside that hay bale, I'm guessing she's about 14.2 - 15 hands? How old? Is she broke? or if not, is she at least sound to break? What are you asking for her?

Oh yeah, and do you ever come over towards Paducah? because I would have to have her hauled. My 2nd hand trailer just finally arrived, but it's in way worse condition than when I saw it 4 years ago...it's not even usable for goats right now! :-(

LOL, she really is cute isn't she!? My hubby would kill me...and then go feed her peppermints! He's such an enabler! :rofl::rofl:

She is broke; I have had kids and adults ranging from 6yr to 30 yr old riding her, but I won't sell her as 'kid broke'. She is about 14.2, maybe a bit taller, no real way to be accurate other than using my real hands, lol. She is a gaited mare, and has a really smooth nice gait. Never foal before, really gentle, will stand to be brushed, picks up all four feet and had her feet done a couple weeks ago. Loads good and gets along with other horses well. Has been trail ridden in the woods, through water, and on the roads. Doesn't pay attention to cars, gun shots, or dogs. Very wonderful mare, I just have four and need to thin down the herd, haha. I am asking $600 for her.

Sadly, I have no way to haul her. My trucks transmission just went out so I have nothing to haul me trailer with until I either get it fixed, or buy something else to pull it.

She is really sweet. She is a real pocket pony. :)


All times are GMT -4. The time now is 05:12 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0