The Horse Forum

The Horse Forum (/)
-   Horse Pictures (http://www.horseforum.com/horse-pictures/)
-   -   Meet my new horse, TJ! Draft yearling! And Q's about color... (http://www.horseforum.com/horse-pictures/meet-my-new-horse-tj-draft-26841/)

Fruitloops 04-27-2009 01:05 PM

Meet my new horse, TJ! Draft yearling! And Q's about color...
 
Meet the newest addition to our family, TJ. A yearling draft colt [un-cut, but not for long :wink:]. The woman I bought him from said he's a full [un-registered] Shire, but I've gotta say...I think he looks more like a Clyde, especially his coloring... He's the most darling thing since sliced bread! :lol:

Q's: I have absolutely no clue what color he is, or what color he will turn into when he matures, any help??? He looks kinda blue roan, but may shed out...he also has some red-roan on his shoulder. -shrug- I'm hopeless when it comes to genetics. Do you think he may turn gray?

http://i41.tinypic.com/nyiw5c.jpg
http://i43.tinypic.com/9vbf2s.jpg
http://i42.tinypic.com/2ez4vbk.jpg
http://i40.tinypic.com/rl9qm8.jpg
http://i41.tinypic.com/2lbyt8h.jpg
http://i44.tinypic.com/wioug1.jpg
http://i39.tinypic.com/2lxavxf.jpg
http://i41.tinypic.com/p9b49.jpg

Heybird 04-27-2009 01:53 PM

I don't now much about colors. BUT WOW!! he is gorgeous!!!!

Fruitloops 04-27-2009 02:01 PM

Awh, thank you!! I'm rather fond of him, too. :D He is like a big puppy dog - when he canters around, he is such an ungainly, clumsy thing, always tripping over himself and bumping into things. When he goes down hill he looks drunk. :lol:

Heybird 04-27-2009 02:13 PM

LOL you will have to get a video I'm sure that would be hilarious to see !!!

PaintedHooves 04-27-2009 02:21 PM

Sorry, I can't help you in the color genetics department but I just wanted to let you know he is absolutely adorable! When he matures I betcha he will be such a handsome fella.

I love that little mark on his white blaze, too cute! :D

Fruitloops 04-27-2009 03:29 PM

That's OK, thank you anyways!!! I love the dot on his face, too. My mom said it's his "third eye". :lol: I'm so excited to see how he turns out when he's fully mature!

And HeyBird, I most definitely will! It's certainly a sight to behold. I'll upload some video's when we figure out how to upload them onto the computer, haha. I'll have to tape him when I come out to feed him - he trips over himself trying to get to the gate in time, the big lug. :lol:

BackInTheSaddleAgain 04-27-2009 04:09 PM

Yay! Congrats. I'm getting my clyde filly soon =) I agree... I think he looks like a draft (at least his pronounced roman nose does). Colors... I'm no help, either. I just spent hours trying to figure out what my filly's colors are.
Anyway, He's so cute and he is going to be gorgeous.

eventerdrew 04-27-2009 04:49 PM

looks like a blue roan right now. Haven't a clue if he will stay that way or turn more of a gray/black color but true blue roans usually stay blue roan

english_rider144 04-27-2009 09:43 PM

shires and clydes can look similar. Did you get a peek at his parents? He looks like hes going to be a roan. It can change. As for the breed he has the looks of a shire.

Lizz 04-27-2009 10:32 PM

Can I have him!!!!!!!!!!!!!! PLEASEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE


All times are GMT -4. The time now is 06:17 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0