The Horse Forum

The Horse Forum (/)
-   Horse Breeds (http://www.horseforum.com/horse-breeds/)
-   -   another 'horse name' thread (http://www.horseforum.com/horse-breeds/another-horse-name-thread-3748/)

jazzyrider 10-07-2007 07:59 PM

another 'horse name' thread
 
well, as mentioned in another thread, we have just bought a handsome, all be it undernourished, warmblood. his name is jarred and i really dont like it. doesnt even roll off the tongue nicely lol

i will add a couple of pics and name suggestions would be great. i will tell you a little about him: he is a warmblood, 17ish hh, 8 years old, stubborn, pushy, yet gentle and kind in some ways, sad eyes and has such an attitude. having said all that, his bark is worse than his bite and he is more show than anything else.

i havent got a whole lot of pics of him at the moment but i will post what i have

http://i204.photobucket.com/albums/b...m/PA070188.jpg
http://i204.photobucket.com/albums/b...m/PA070192.jpg
http://i204.photobucket.com/albums/b...m/PA070187.jpg

we have diddly squat so far for names so pretty much anything is going to sound good lol cant do much worse than the name he already has :)

BluMagic 10-07-2007 08:02 PM

I am NO GOOD at picking names either!!!!!! But if he was mine I think I would name him.....Wiley! Haha, I have always loved that name for a horse! lol :) He looks sorta like an Adagio, too. Man, I am not very good at this!!! :oops:

jazzyrider 10-07-2007 08:07 PM

Quote:

Originally Posted by BluMagic
I am NO GOOD at picking names either!!!!!! But if he was mine I think I would name him.....Wiley! Haha, I have always loved that name for a horse! lol :) He looks sorta like an Adagio, too. Man, I am not very good at this!!! :oops:

lol i suck at names too dont worry :) strangely enough, but those names are kinda cool so they are going on the list in no particular order at the moment seeing as they are the only two names that have come up so far. although, adagio sounds a bit posh for him lol even though he is a warmblood and is stunning when he is in condition, somehow i think he will never be suited to a fancy sounding name lol hes too big and slow to be graceful sounding lol

BluMagic 10-07-2007 08:11 PM

Haha! I like the names Ashton, Dingo, Soldier, Rashid, and Rikashae, too! Sorry couldn't spell that last one! :oops: I am just gonna come up with more for ya! Hehe :)

jazzyrider 10-07-2007 08:18 PM

Quote:

Originally Posted by BluMagic
Haha! I like the names Ashton, Dingo, Soldier, Rashid, and Rikashae, too! Sorry couldn't spell that last one! :oops: I am just gonna come up with more for ya! Hehe :)

lol i hate ashton kutcher so that ones out :P i like rashid and the last one you said. i totally cant think of how its spelt myself right now. however, the way you spelt it makes it unique which i like :D

for someone who doesnt do well with names, you're doing well :)

BluMagic 10-07-2007 08:22 PM

:lol: Thanks! I'm not the biggest fan of Ashton Kutcher either!! I just like the name but more for a girl, I think. I am trying to spell that last one! Grr... I love the name Rashid for some reason! lol. Um...here's pronunciation: Rick Uh Shay but that's the best I can get! I just wanted to post these Roman names too! Hehe, no worries to add them...

Ardious
Thadious
Gladious
Radius(hehe)
Rodian
Ardian
Thadian

Haha! sorry coudn't help myself............

jazzyrider 10-07-2007 08:34 PM

Quote:

Originally Posted by BluMagic
:lol: Thanks! I'm not the biggest fan of Ashton Kutcher either!! I just like the name but more for a girl, I think. I am trying to spell that last one! Grr... I love the name Rashid for some reason! lol. Um...here's pronunciation: Rick Uh Shay but that's the best I can get! I just wanted to post these Roman names too! Hehe, no worries to add them...

Ardious
Thadious
Gladious
Radius(hehe)
Rodian
Ardian
Thadian

Haha! sorry coudn't help myself............

yeah i knew the name you meant. im gunna have a go at spelling it. i think its ricochet. but i cant be sure lol i still prefer the way you spelt it though :)

that rodian name gave me an idea...ronan!! i dont like ronan keating either but the name's ok :)

i do like the roman names i have to admit. sometimes they are hard to make shortened names out of though lol gotta have a shortened/pet name for them :) keep them coming, im getting a nice list to work with :)

i was thinking:

Pulitzer (as in ' Pull, its a saddle coming :P) please excuse my sense of humour
Geronimo (this is what you say as you jump off him to avoid being thrown off, rammed into a fence or dragged under low lying trees that are impossible to miss lol i have my work cut out for me hehe)
& Buster (its a common name i know but im sure im gunna bust a couple of ribs or something over the next few months lol hence why we are booked in to do the natural horsemanship thing once the flu is over. its the guy here who does the horse whisperers classes here in oz)

so thats my pathetic attempt at names lol see why i need help :)

Delregans Way 10-07-2007 08:37 PM

:lol: Nugget!! Screams out.... lol nah. He looks dominating to me so, a name king, Mr. Presidant, Price, Commander, Hero ect Stands out to me, see what you think.... :D

jazzyrider 10-07-2007 08:42 PM

Quote:

Originally Posted by Delregans Way
:lol: Nugget!! Screams out.... lol nah. He looks dominating to me so, a name king, Mr. Presidant, Price, Commander, Hero ect Stands out to me, see what you think.... :D

MR PRESIDENT would be an awesome show name :) he isnt registered i dont think, so is it too late to register him as long as i have his papers??? i know we have loads of time before i would even think about showing him but i shoot for the stars and do whatever it takes to get there :)

Delregans Way 10-07-2007 08:47 PM

lol, thanks i like that name too. Seems he is pushy.... Why not call him John Howard.... !! lol That explains alot! You wouldn't need to explain his temperment!


All times are GMT -4. The time now is 08:52 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0