The Horse Forum

The Horse Forum (/)
-   Farm Animals (http://www.horseforum.com/farm-animals/)
-   -   Thought I would introduce you to some of my farm "pets" (http://www.horseforum.com/farm-animals/thought-i-would-introduce-you-some-42330/)

CowGirlUp9448 12-08-2009 08:06 PM

Thought I would introduce you to some of my farm "pets"
 
Everything that comes here is supposed to come for a reason.....But.....They usually end up having a lifetime home LOL I will introduce you to a few lifetime residents hehe

This was supposed to be Thanksgiving dinner.. But I adopted him as soon as the guy brought him lol He is tame and will let you "love" on him. He is sometimes a pest lol But he's to cute to stay mad at :)

Oh and his name is Mr. Gobbles or Gobble Gobbles lol

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife001.jpg
^^Trying to sneak in the building where I keep my feed.

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife002.jpg
^^He's so fat! Oh and he's probally 2 or 3 years old.

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife004.jpg
^^He thought she had feed haha.. It looks like he's about to jump her LMAO.

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife011.jpg
^^Checking out the ducks (they try to steal his feed)

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife003.jpg
^^This is our oldest Black Angus cow, Annabelle. She is 5 years old. Has had 4 beautiful calves (3 since we have owned her) and will be bred back shortly. She is tame and you can brush her and my 4 year old neice can sit on her.

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife006.jpg
^^Her and my brothers beef cow.

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife005.jpg
^^This is my brothers cow and calf he has had her 2 years and never had a calf (even after being bred) and this year Surprise! LOL. She dosen't have a name because she IS a pest and I personally cannot stand her but she's still pretty to look at hehe

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife008.jpg
^^This is my fiancee's Coon dog, Hank. He's a 1.5 year old Walker. Haha he gets REALLY excited when he "thinks" someone wants to play with him lol


http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife009.jpg
^^My new "rescue". She was very thin when I got her and had a calf at her side (got her in Aug.) she is still thin but slowly gaining weight. She has a steer calf (he wasn't up there to get in on the pics.) She is a 3 year old Blue roan long horn cross. Her name is Missy. I am still working on getting her tame..

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife007.jpg
^^This is Hailey. She is the same way as Annabelle. Had her second calf in July. She is 2 years old. She was bred to young the first time (not by us. But I got her when she was bred) Her calf died at 6 months old because she was never fully grown inside.

http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife012.jpg
^^The two resident ducks. Ones a boy and ones a girl. They are Mrs. Quak and My Quak LOL


http://i197.photobucket.com/albums/a...armlife010.jpg
^^And lastly today is the two "farm" dogs. My 4 year old Aussie on the left. His name is Avalanche and he is actually my working dog/best friend who I got when he was 6 weeks old and taught him myself and the Border Collie on the right is Ivy. A 6 year old famale. She was "adopted" by my brother from someone who had her in a Suberban (spelling?) area and had never seen a farm animal til last year when he got her. He isn't home a whole lot so I have taken on the role of teaching an "ole" dog new tricks hehe

Welp theres some of my "farm pet's", hope you liked looking at them and I will try to get some pics of the rest later. Please excuse all the mud. The snow just melted and it started raining today LOL I live in a mud hole, well at least that's the way it feels haha.

EventingIsLovee 12-09-2009 09:49 AM

Aw you have a cool farm (: That'd be cool to own animals like that!

CowGirlUp9448 12-09-2009 10:59 AM

Thanks :)

DarkEquine 12-09-2009 05:51 PM

Awwwww, so cute! Love the turkey! You must be such a softie. :)

CowGirlUp9448 12-09-2009 05:54 PM

I am :) Yeah he's my favorite. Such a complete goof I love him hehe

ilovemyPhillip 12-13-2009 09:09 PM

Very awesome! :D

CowGirlUp9448 12-13-2009 09:15 PM

Thanks! :)

AnnaLover 12-18-2009 10:11 AM

Aww they are all adorable! My favorite is Missy. Your duckies are actually both drakes (males) because of their green heads and curly feather on their tail. (Trust me on this, I'm a duck expert) lol

sillybunny11486 12-18-2009 11:53 AM

Since you have a turkey, I have a few q's maybe you could answer.

We have two barn guests, they showed up on tuesday. They are two white turkeys, kind of small, scragly looking with feathers missing. I'm pretty sure they escaped or were let loose, they are white and are very social. They didnt care that I was a foot away watering the sheep.
How do I tell if they are males or females? What do they eat? I dont wanna buy a huge bag of poultry food if they might just up and leave. Are they migratory or one they find a place do they usually stay?

They fit in with the BOs hodge podge of animals, but if they got loose I want to find their owners, and at least feed them. I was thinking about sticking them in a stall away from the sheep and goats, so they can eat food, but Im not sure if they'll be ok locked up.

CowGirlUp9448 12-18-2009 12:08 PM

Quote:

Originally Posted by sillybunny11486 (Post 493872)
Since you have a turkey, I have a few q's maybe you could answer.

We have two barn guests, they showed up on tuesday. They are two white turkeys, kind of small, scragly looking with feathers missing. I'm pretty sure they escaped or were let loose, they are white and are very social. They didnt care that I was a foot away watering the sheep.
How do I tell if they are males or females? What do they eat? I dont wanna buy a huge bag of poultry food if they might just up and leave. Are they migratory or one they find a place do they usually stay?

They fit in with the BOs hodge podge of animals, but if they got loose I want to find their owners, and at least feed them. I was thinking about sticking them in a stall away from the sheep and goats, so they can eat food, but Im not sure if they'll be ok locked up.

Females don't have the beard like a male. Hope that makes sense lol.. I feed him a mixture of poultry crumbles and cracked corn. Hmm.. All the turkey's I've had always stayed. And once they figured out where I feed them out that's mainly where they stay. LOL At night since he is older I put him in my chicken house with my hens and roaster. He sleeps on the floor (I think mainly because he is to big for the roasting poles haha) and in the morning when I go to feed I let him out. Unless it is really cold I will leave him in there becuase I don't want him to get sick. He's older and I constantly worry about him. They do like to be out and socializing with the other animals. He's friends with the ducks til they go to the creek.


All times are GMT -4. The time now is 09:20 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0