The Horse Forum banner

1 - 20 of 28 Posts

·
Registered
Joined
·
23,642 Posts
Discussion Starter #1
I am almost bursting at the seams I am so ecstatic!! I "rode" -- haha!!

Linda, my lessee, lunged Denny first and got on him just to test the waters.... as you can see, he was a complete dolt. He's usually not like this on the lunge line, but he was very full of himself; it's the warm weather and the shedding and all that stuff. Yay spring!!
Anyways, so he was a bit of a dolt on the lunge and was quite spirited for Linda while he was under saddle for her. I insisted that I get on, though I was a tiiiny bit nervous. Tweaked the knee on the way up, but it felt SO good to be back in the saddle - oh my gosh. I'm still on cloud 9.
Denny, the saint that he is, wouldn't walk forwards for me. I had to KICK him to go forwards! He walked like he was on eggshells, one step at a time; it was SO cute!! Linda was laughing at how careful he was being - his ears were fixed on me and just step-pause-step-pause-step... oh I love that horse SO much.

Pics!!




















 

·
Registered
Joined
·
1,083 Posts
Congrats on getting back in the saddle. You look sooooo happy!!!
 

·
Registered
Joined
·
13,266 Posts
Nice arena! great riding pics as well. Will be nice to see riding photos when you're riding fully again.
Cheers!
 

·
Registered
Joined
·
1,602 Posts
Aww congrats! Haha he is so funny. :)
 

·
Registered
Joined
·
755 Posts
Congrats! Glad you got to ride, he looks so well behaved!
 

·
Registered
Joined
·
573 Posts
Great pics, and congrats on getting back in the saddle!
 

·
Registered
Joined
·
23,642 Posts
Discussion Starter #11
Thanks!! It's unofficial... I haven't gotten the ok from anyone to do it but I just couldn't resist. My knee is killing me now but it was just fantastic for the spirit! I feel so much better now.
 

·
Registered
Joined
·
23,642 Posts
Discussion Starter #13
Yes, just over a month. I had to take some painkillers last night and it was pretty swollen, so probably not the smartest idea I've had lately but hey -- I feel so good that it makes up for it :D I absolutely cannot wait to be back in the saddle for good!!
 

·
Registered
Joined
·
1,049 Posts
I'm so happy for you! I know exactly how you're feeling right now, isn't it wonderful? I love how Denny was so careful with you. He's looking so handsome and, man, he has so much energy. Those are huge bucks!!
 

·
Registered
Joined
·
790 Posts
I know how you feel and congrats! Must've felt great to get on him again...a couple years ago I broke my ankle and against everyone's orders I rode with my cast...gave it a couple weeks initially, but then caved to the urge to ride. Denny looks wonderful though, glad to see he's kept his spunk! LOL His bucks look like they could challenge a rodeo bronc...at least he doesn't do that under saddle! Glad he took care of you...but heal up fully, THEN start really riding again - I'd hate to see you re-injure it before it's fully healed.
 

·
Registered
Joined
·
23,642 Posts
Discussion Starter #18
I know how you feel and congrats! Must've felt great to get on him again...a couple years ago I broke my ankle and against everyone's orders I rode with my cast...gave it a couple weeks initially, but then caved to the urge to ride. Denny looks wonderful though, glad to see he's kept his spunk! LOL His bucks look like they could challenge a rodeo bronc...at least he doesn't do that under saddle! Glad he took care of you...but heal up fully, THEN start really riding again - I'd hate to see you re-injure it before it's fully healed.
Teehee oh the image of riding in a cast... haha!!

Re: the bolded part - yes, for sure. Gosh, the last thing I'd ever want to do is show up at my surgeon's office again saying "well... sorry I screwed up your work... "
 

·
Registered
Joined
·
1,059 Posts
O~O~O~~~~
I just love it!
I swear it was so hard to resist getting on after neck surgery and then 4 months later a knee surgery. urg!
I am so excited for you!!!!
That smile says it ALL
Love Denny's bucking photo's!!!
He is such a Ham!
What a special horse!
Yay for you!!!
HP
 
1 - 20 of 28 Posts
Top